Klantenbeoordeling 8.5
Grote voorraad auto's
Hoge korting op onderhoud

Vandaag open: 08:00 - 18:00 uur
Tel. klantenservice: 055 521 28 09

Het design van de nieuwe Mazda CX-30

KODO – SOUL OF MOTION
MAZDA TAKUMI: Japans vakmanschap
Dit zijn de 2 pijlers van het prachtige design van de Mazda CX-30.

KODO is niet een onbekende filosofie bij Mazda. Sinds 2012 ontwerpt Mazda de meeste modellen vanuit het KODO design. Maar met de nieuwe Kodo designfilosofie (Kodo 2 II) hebben de ontwerpers het voor elkaar gekregen dat het lijkt alsof de nieuwe Mazda CX-30 constant in beweging is! Zelfs als de CX-30 stilstaat. Met andere woorden de Mazda CX-30 is ontworpen door mensen voor mensen.

De Mazda Takumi maken eerst een schaalmodel van klei van ongeveer 1,5 meter. Op dit model bestuderen ze of de KODO 2 design lijnen goed tot zijn recht komt. Vervolgens wordt 1 zijde gespoten zodat het resultaat ook in kleur bekeken kan worden. Deze foto’s mochten bij hoge uitzondering gemaakt worden tijdens de Mazda Mirai in Warschau. Mirai is het Japanse woord voor toekomst. Laurens van Arendonk is samen met mij bij deze Europeese dealerbijeenkomst geweest om bijgepraat te worden over wat er aan gaat komen de komende 5 jaren voor Mazda.

Ambachtslieden

De Mazda Takumi (ambachtslieden) hebben een speciale persoonlijke met de hand gemaakte slijpsteen om de KODO vormen in de CX-30 te creëren. De ziel van de ambachtslieden ligt in het design. Dit is een unieke verbondenheid en is kenmerkend voor Mazda. Om deze vaardigheden aan te leren heb je soms wel een tiental jaren nodig. Alle details van de Mazda CX-30 verwijzen naar de kunde van de Takumi.

Benieuwd naar de Mazda CX-30?

Stel ons gerust een vraag!

  • We gaan zorgvuldig met je gegevens om en gebruiken deze niet voor marketingdoeleinden mits u zich expliciet aanmeld voor bijvoorbeeld de auto tips nieuwsbrief. Velden gemarkeerd met een * zijn benodigde velden.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

René Eickhof

Schrijver van dit blog

Ik ben mede-oprichter en marketing directeur van Autohuis Eickhof. Daarnaast schrijf ik regelmatig artikelen om klanten te informeren over auto’s. Heb je een vraag, neem gerust contact met mij op. Ik help je graag verder.

Oeps! We konden je formulier niet vinden.

Oeps! We konden je formulier niet vinden.

Oeps! We konden je formulier niet vinden.

Stel ons gerust een vraag!

  • We gaan zorgvuldig met je gegevens om en gebruiken deze niet voor marketingdoeleinden mits u zich expliciet aanmeld voor bijvoorbeeld de auto tips nieuwsbrief. Velden gemarkeerd met een * zijn benodigde velden.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.