Subaru XV 2.0i-S e-BOXER Luxury

Vanaf € 51.700,- 150 PK automaat en Symmetrical All-Wheel Drive

Belangrijkste uitrusting Luxury:

18-inch lichtmetalen velgen, 225/55 R18 banden
4-kanaals ABS met remkrachtverdeling
6-voudig manueel verstelbare bestuurders-zetel
Actieve bochtenverlichting
Active Torque Vectoring
Airbags (voor-, zij- en gordijnairbags en knie-airbag bestuurder)
Aluminium pedalen
Auto start/stop systeem
Auto Vehicle Hold
Automatisch inschakelende koplampen (lichtsensor) en ruitenwissers vooraan (regensensor)
Bandenherstelkit
Bekerhouders in alle deuren
Bluetooth® carkit met stuurwielbediening
Brake Assist en Brake Override
Buitenspiegels verwarmbaar, elektrisch verstel- en inklapbaar, met geïntegreerde
LED-richtingaanwijzer
Centrale armsteun achteraan met twee bekerhouders
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Comfortschakeling richtingaanwijzers
Dakrails (laagprofiel, zilverkleurig)
Dakspoiler
Dual zone automatische climate control
Elektrische ramen voor en achter
Elektronische handrem met Hill Holder functie
Emergency stop signal function
Haaienvin dakantenne
In delen (60/40) neerklapbare achterbank
Instapverlichting
Intrekbaar bagageafdekscherm
ISOFIX ankerpunten voor kinderzitje
Kaartverlichting met spotlight
Keyless Access en start/stop-knop
Kindersloten op achterdeuren
Koplampen en achterlichten in LED
Koplampen met automatische hoogte-
regeling en geïntegreerde dagrijverlichting
LED mistlichten vooraan
Lederen stuurwiel en versnellingspook
Lineartronic CVT (automatische transmissie)
met schakelflippers op het stuurwiel
Make-up spiegels met verlichting en afdekklep (bestuurder en voorpassagier)
Meerdere ophanghaken in bagageruimte
Meerdere USB-poorten en AUX-aansluiting
Multifunctioneel 4,2-inch kleurenscherm in het intrumentenpaneel en 6,3-inch kleurenscherm bovenaan de middenconsole
Opbergvak achter voorzetel passagier
Opbergvak onder laadvloer bagageruimte
Pop-up type koplampsproeiers
Privacy glass voor zijruiten achter en achterruit
Rear Seat Reminder
Regeling airconditioning mogelijk via spraakherkenning
Ruitenwisserontdooisysteem in voorruit
SI-DRIVE (Subaru Intelligent Drive)
Stuurhoekgekoppelde achteruitrijcamera
Stuurwiel in hoogte en diepte verstelbaar
Subaru STARLINK infotainmentsysteem met 8-inch display, DAB+ radio, CD-speler en 6 luidsprekers, Apple Car Play® en Android Auto®
Symmetrical All-Wheel Drive (permanent)
Twee 12-volt aansluitingen (centraal opbergvak en centrale console)
Vehicle Dynamics Control
Veiligheidsgordels vooraan met tongslot, gordelspanners en krachtbegrenzers
Verlichting in bagageruimte
Verwarmbare voorzetels
Voorzetels die whiplash verminderen bij een eventuele aanrijding
X-MODE (2 standen) met Hill Descent Control

Automatisch dimmende binnenspiegel
Dodehoekindicator, omgevingsradar achterzijde (SRVD)
Front View Monitor
Geïntegreerde navigatie, TomTom® kaarten
Grootlichtassistent (High Beam Assist)
Rear Cross Traffic Alert
Reverse Automatic Braking (aanrijdingspreventie bij het achteruitrijden)

Subaru XV 2.0i-S e-BOXER Premium

Vanaf € 53.700,- 150 PK automaat en Symmetrical All-Wheel Drive

Meeruitrusting ten opzichte van de Comfort:

8-voudig elektrisch verstelbare bestuurderszetel
Elektrisch bedienbaar schuif-/kanteldak
Lederen zetelbekleding: zwart leder met oranje stiksels of marineblauw met donkergrijs leder met blauwe stiksels

Vul onderstaand formulier in en wij plannen samen met u de proefrit op het dat u het beste uitkomt.

De Subaru XV e-BOXER

Sinds de lancering in 2017 is de Subaru XV uitgegroeid tot een populaire keuze onder Subaru-klanten. Dankzij de grote populariteit was de XV vorig jaar zelfs het meest verkochte Subaru-model in Europa. De modelnaam XV staat voor de kernwaarden van Subaru: veiligheid, rijplezier en duurzaamheid.

De Subaru XV staat op het nieuwe Subaru Global Platform (SGP) dat synoniem is met toonaangevende botsveiligheid, superieure actieve veiligheidssystemen en vooruitstrevende rijeigenschappen en comfort. Dankzij de toepassing van het SGP zijn de stijfheid van de carrosserie en het chassis sterk toegenomen. De frontale laterale torsiestijfheid groeide met +90%, de torsiestijfheid met +70%, de stijfheid van de voorwielophanging met 70%, en de stijfheid van het achterste subframe met +100%. Ten opzichte van de huidige modellen is de botsenergieabsorptie verbeterd met 40%.

Voor de aandrijving van het nieuwe model XV zorgt een direct ingespoten 2,0-liter viercilinder boxermotor. 80% van alle motorcomponenten is nieuw. De boxerbenzinemotor is verbonden met een Lineairtronic-transmissie met een geïntegreerde elektromotor. De nieuwe e-BOXER-aandrijflijn zorgt voor een soepele, 30% meer lineaire acceleratie en meer trekkracht. Afhankelijk van de rijomstandigheden zorgt de Subaru e-BOXER-technologie voor een flexibele aandrijfkrachtregeling en een optimale samenwerking tussen de 2,0-liter direct ingespoten boxermotor en de elektromotor. De e-BOXER-aandrijflijn heeft drie rijmodi: Engine driving, EV driving en Motor Assist driving.

Tijdens wegrijden vanuit stilstand en bij lage snelheden drijft de elektromotor de auto aan. EV driving zorgt op deze wijze voor een stille en emissievrije rijbeleving. Afhankelijk van het model en de laadtoestand van het accupakket is een volledig elektrisch rijbereik tot 1,6 kilometer haalbaar met een maximale snelheid tot 40 km/h. Bij hogere snelheden werken de boxermotor en de elektromotor samen in de Motor Assist driving rijmodus. De aandrijflijn pakt soepel op, reageert lineair en verbruikt minder brandstof. Op hoge snelheid schakelt de e-BOXER aandrijflijn over naar de Engine driving rijmodus. In deze situatie drijft de 2.0 boxermotor de auto aan en wordt het accupakket opgeladen.

De Subaru e-BOXER-aandrijflijn verlaagt het brandstofverbruik in de stad en tijdens start-stop verkeer. Afhankelijk van de rijstijl van de bestuurder is een 11% lager brandstofverbruik mogelijk in vergelijking met de uitgaande 2.0 benzinemotor.

Net als bij de nieuwe Forester zijn de elektromotor en het accupakket bij de nieuwe XV in lengterichting gemonteerd. De elektromotor is dichtbij het zwaartepunt gemonteerd. Het accupakket en andere componenten bevinden zich boven de achteras en dragen bij aan een lager zwaartepunt en een betere gewichtsverdeling over de voor- en achteras.